
Nomenklatura jednostek:
Full Strenght – (pełna siła) żetony przedstawiają jednostki będące
w pełni sił, tak pod względem stanu osobowego, jak i sprzętu. Są zobrazowane
poprzez kolorowy pasek przebiegający w poprzek żetonu, tuż za symbolem pojazdu
lub NATO
Reduced Strenght – (siła zredukowana) ta strona żetonu przedstawia
jednostki o zredukowanym stanie osobowym oraz sprzętowym. Oznaczone są poprzez
biały poprzeczny pasek, znajdujący się za symbolem pojazdu lub znacznikiem NATO
AP Firepower – Armor Piercing Fireopower – siła ataku
przeciwpancerna. Jest to wartość przedstawiająca ilość kości k6 używanych do
wykonywania ataku przeciwko ciężkim jednostkom
HE Firepower – High Explosive Firepower – siła ataku w postaci
materiałów wybuchowych. Reprezentuje ilość kości k6 używanych do ataku
przeciwko jednostkom lekkim
GA Firepower – Ground Attack Firepower – ta wartość oznacza ilość
kości k6, którymi wykonuje się atak lotniczy na jednostki zarówno lekkie, jak i
ciężkie
AA Firepower – Anti-Aircraft Firepower – wartość ataku (ilość kości
k6) używana przeciwko jednostkom powietrznym
To Hit – minimalna wartość (wynik) utu kostką, która pozwala
uzyskać trafienie (należy wyrzucić wskazaną ilość oczek lub wyższą)
Range – zasięg – tzw. normalny zasięg broni. Większość broni ma
możliwość oddania strzału aż do podwójnej wartości zasięgu, ale odbywa się to
kosztem efektywności strzału. Jednostki, których wartość zasięgu jest
podkreślona, nie mogą strzelać na odległość dalszą, niż wynosi ich zasięg ani
też nie posiadają bonusów za oddawanie strzałów z bliższej odległości
Armor – wartość pancerza jednostek ciężkich. Oznacza ona ilość
kości k6, które potrzebne są do określenia ilości trafień atakującego, które
zostaną zignorowane
Save Number – musisz wyrzucić na kości k6 podaną wartość (lub
wyższą), by anulować pojedyncze trafienie
Movement Factor/Type – ilość punktów ruchu, które posiada jednostka.
Punkty ruchu otoczone kółkiem oznaczają jednostkę, która może transportować
piechotę oraz jednostki z bronią wsparcia
Assault Factor – wartość oznaczająca ilość kości k6, którymi rzuca
się w przypadku wykonywania akcji assault (szturm)
Jednostki lekkie
Piechota – jednostki Amerykańskie, Brytyjskie oraz
Niemieckie, reprezentowane na żetonie poprzez symbol NATO. Piechota jako jedyna
może używać broni wsparcia.
Piechota zmechanizowana – jednostki, które na żetonach zobrazowane
są z jednej strony jako piechota (symbol NATO), z drugiej jak jednostki
ciężkie, w zależności od aktualnej sytuacji traktowane są więc albo jako cel
lekki, albo ciężki. Jeśli giną, w ich miejsce pojawia się znacznik wraku
pojazdu.
Baterie – są to działa przeciwczołgowe, przeznaczone do ataku
na cele ciężkie.
Moździerze – oznaczone symbolem NATO. Mogą strzelać
normalnie (lub jako Op Fire), gdy jednostka jest w ich zasięgu oraz LOS. Mogą
także prowadzić ogień pośredni, pod warunkiem, że ich HQ, sHQ lub jednostka
rozpoznawcza mają jednostkę atakowaną w zasięgu LOS. Używają przy tym
normalnych współczynników, takie jak mają nadrukowane na żetonie. Gdy moździerz
wystrzeli, kładziony jest na nim znacznik Ops Complete. Jednostka, dzięki której
moździerz prowadził atak pośredni, nie brała bezpośredniego udziału w ostrzale,
dlatego w dalszej fazie impulsu gracza może podejmować wybraną przez siebie
akcję. Moździerz działa jak ostrzał artyleryjski spoza planszy i atakuje cały
heks, jeśli są tam dwie jednostki i uzyskane zostaną dwa trafienia, obie muszą
otrzymać po jednym, zgodnie z zasadami gry.
Jednostki ciężkie
Przedstawione są na żetonach za pomocą obrazka pojazdu
(nigdy nie zawierają symbolu NATO). Jednostka, która zawiera zarówno obrazek
pojazdu jak i symbol NATO uznawana jest za jednostkę lekką.
jednostka ciężka i jednostka lekka
Jednostki zwiadowcze
Są to specjalne jednostki ciężkie, oznaczone dodatkowo na
żetonie literką ‘R’. Posiadają trzy unikalne cechy, które odróżniają je od
pozostałych jednostek ciężkich:
- jednostki zwiadowcze są w zasięgu działania swojej HQ aż
do podwójnej wartości jej zasięgu
- dzięki jednostkom zwiadowczym moździerze tej samej
formacji mogą prowadzić ostrzał pośredni
- jednostki wroga znajdujące się nie dalej niż cztery pola
od jednostki zwiadowczej nie są uznawane za jednostki ukryte
Broń wsparcia
To najczęściej ciężkie karabiny maszynowe, które dostarczają
dodatkowych możliwości jednostkom piechoty. Każda broń wsparcia jest
zobrazowana symbolem NATO.
Broń wsparcia jest zawsze przypisana do danej jednostki (wszelkie
informacje znajdują się w scenariuszach) i nie może nigdy zmieniać właściciela.
Broń wsparcia sama w sobie nie może być nigdy celem ataku. Gdy jednostka,
będąca w posiadaniu takiej broni, ginie, broń przepada. Jednostka piechoty
atakująca przy pomocy broni wsparcia używa jej całkowitej siły ataku,
oznaczonej na żetonie. Oznacza to, że jednostka piechoty dodaje do swoich
statystyk ataku wartości broni wsparcia. Niektóre z nich mają symbol ‘+’, który
oznacza, że można wykonać rzut dodatkową kostką, ale liczyć się będzie
maksymalnie o jedno trafienie mniej. Każda broń wsparcia działa na różne
jednostki, tj. jeśli jej modyfikatory umieszczone są w prawym górnym rogu – to na
obiekty ciężkie, jeśli w prawym dolnym rogu – na lekkie.
W ostatniej, szóstej części omówione zostaną zasady
dodatkowe
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz